سلام بچه ها.امروز تو این مقاله میخوایم باهاتون راجع به برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی حرف بزنیم. نکته مهم و آخری که می خوایم راجع بهش باهاتون حرف بزنیم اینه که انگیزه لازم رو از کجا آوردن. اینکه تو طول روز چند ساعت درس خوندن. اینکه چطوری برنامه ریزی کردن که هم درس های سال آخرشون رو به خوبی پاس کردن و هم درس هال سال گذشته رو مرور کردن. اینکه آیا از دفتر برنامه ریزی استفاده کردن یانه.

برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی

کنکوری های عزیزی که رشتشون تجربی هستش می خوایم براتون درباره ی چگونگی برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی حرف بزنیم. تابستون داره کم کم تموم میشه. کنکور 98 هم به پایان رسید و الان زمانی هستش که چه اونایی که میخوان مجدد کنکور بدن و چه اونایی که امسال دوازدهم هستن و قراره کنکور بدن، باید به خودشون بجنبن که اگه می خوان رتبه ی برتر کنکور تجربی بشن باید عجله کنن. خب طبق قرارمون اول از همه باید بریم سر مطلب اینکه چطوری انگیزه داشته باشیم و نکته ی مهم تر اینکه چطوری تو طولانی مدت انگیزه مون رو از دست ندیم.  

 

 

Team movafaq mobile 2

چگونه در خود انگیره ایجاد کنیم؟!

اول اینکه چطوری در خودمون انگیزه ایجاد کنیم. خب همه ی ما میدونیم که همه مون  قدرت تخیل و تصور عالی داریم. می تونیم با این قدرت خودمون رو در هر جایی و با هر لباسی تصور کنیم. می تونیم تصور کنیم که تو دانشگاه قراره درس بخونیم. خب این خیلی خوبه و قدم اول اینه که چشم هاتون رو ببندین و خودتون رو  در بهترین حالتی که تو مغزتون هستش تصور کنید. قدم بعدی اینکه مطمئن باشید که بهش میرسید. در تمام مدت که قراره برای کنکور درس بخونید این انگیزه رو فراموش نکنید و روزانه چند دقیقه رو برای فکر کردن بهش بگذرونید. تا اینجا که هر چیزی که بوده درون مغزتون بوده و برای عملی کردنش باید دست بکار بشید. می تونید برای شروع از برنامه ریزی رتبه های برتر تجربی استفاده کنید.  

چگونه در طولانی مدت انگیزه خود را حفظ کنیم!؟

نکته ی اول در اینجا اینه که قبل از هز چیزی باید ساعت و میزان درس خوندمون متعادل بمونه. حتما از دفتر برنامه ریزی استفاده کنیم. می تونید درس هایی که بهش علاقه دارید جدا کنید و وقت هایی که حوصلتون سر رفت یا خسته شدین حتما اونا رو بخونید.حتما تو طول روز استراحت کنید.به هیچ وجه خودتون رو با کسی مقایسه کنید به جاش می تونید خودتون رو با سه ماه گذشته ی خودتون مقایسه کنید.

برای رسیدن به رتبه ی برتر کنکور تجربی چند ساعت درس بخوانیم؟

با توجه به نظر مشاوران برتر کشور و با توجه به مصاحبه ی رتبه های برتر نجربی سال گذشته به طور میانگین هفته ای 40 ساعت باید درس بخوانید. اما نکته ی مهم این است که نمی توانید یک شبه یا یه هفته ای به 40 ساعت درس خواندن در هفته برسید. این یک امر تدریجی است که به مرور باید بیشتر شود. برای مثال روزهایی که مدرسه هستید می توانید از 2-3 ساعت شروع کرده و به 6-8 برسانید و روز های تعطیل خود را از 6-8 ساعت به 12-14 برسانید.

کیفیت را فدای کمیت نکنید!

خب شما در قدم اول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی را مشاهده کردید و حالا باید یاد بگیرید که وقتی روزانه 6-8 ساعت درس می خوانید تمام آن مفید باشد. باید تعادل را بین کیفیت و کمیت برقرار کنید. هر چه توازن بین این دو بیشتر باشد بازدهی بیشتری بدست می آورید. نکته مهم این است که هیچ کدام ار اینها به تنهایی کافی نیستند و توازن را بهم می زنند. به طور مثال شما نمی توانید یک درس را ساعت ها مطالعه کنید بدون اینکه ساعت را در نظر بگیرید. برای توازن بخشیدن به این امر مانند برنامه ریزی برای کنکور 99 تجربی ، باید برنامه ریزی مکتوب داشته باشید. منظورمان این است که تمام وقت خود را بنویسید مخصوصا وقت های تلف شده ای که بیهوده بوده است و با تشخیص این نکته می توانید آن را سریع تر بهبود بخشیده و به زمان طلایی تبدیل کنید. در برنامه مکتوب علاوه بر اهمیت باید راجع به اهمیت درس ها هم نوشت. با توجه به اهمیت آنها می توانید آنها را در ساعات مختلف روز با توجه به انرژی روزانه تان تقسیم بندی کنید. علاوه بر آن می توانید برنامه ی خود را طوری تنطیم کنید که در طول روز درهاس متنوعی را بخوانید تا کمتر احساس خستگی بکنید. 

مرور درس ها را فراموش نکنیم!

در برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی باید به به یک نکته ی مهم دیگر  هم اشاره کرد و آن این است که مرور درس ها فراموش نشود. مطالبی که می خوانید علامت زده شوند و میانگین سه یا چهار روز یکبار در برنامه ریزی مکتوب حتما یاد آوری شود برای مرور بخش های که به پایان رساندید.

استفاده از تلفن همراه در برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی چگونه است!

امروزه نمی توان از همه گیر بودن و اختصاص دادن ساعت زیادی از روز که صرف تلفن همراه می شود را نادیده گرفت. داوطلبان کنکور 99 بیایید با خود صادق باشید و وقتی محدود را برای استفاده از تلفن همراه در نظر بگیرید و آن وقت را هم در جهت نیازهای علمی‌اش استفاده کند؛ نه اینکه سراغ شبکه‌های مجازی بروید و وقت خود را تلف کنید. 

مهارت تست زنی در برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی و شرکت در آزمون ها!

مهارت تست زنی یک نکته ی مهم است که در کنار مرور درس های سال گذشته باید حتما آن را یاد گرفت. زمان تست زنی و تشخیص سوال و نحوه ی سریع جواب دادن همه ی اینها مسئله ای است که درک آنها  تنها با آزمون دادن آزمایشی بدست می آید.

چگونه تست ها را جواب دهیم؟

سؤال های آسان را زودتر جواب دهید. اگر احساس می‌کنید که سؤالی پیچیده است، وقت خود را زیاد روی آن سؤال تلف نکنید؛ کنار آن علامت بگذارید تا بعداً به آن پاسخ دهید. همه ی سوال ها را جواب ندهید. سؤال هایی که تصادفی پاسخ داده می‌شود، شانس موفقیت فرد را کمتر می‌کند؛ چون هر پاسخ غلط، نمره ای منفی در پی دارد. بنابراین تا جایی که امکان دارد، از دادن پاسخ های تصادفی پرهیز کنید. در نهایت پاسخ‌ها را مرور کنید، اما سعی در عوض کدرن پاسخ‌ها نداشته باشید. سؤال هایی را که احساس می‌کنید اشتباه پاسخ داده اید، یک بار دیگر بررسی کنید. به عقب برگردید و دوباره با دقت بیشتری مطالب مربوط به آن را بخوانید تا اشکالتان برطرف شود. خلاصه ای از آنچه را که در پاسخگویی به سؤال های چهار گزینه ای و انتخاب گزینه صحیح لازم می‌دانستیم، برایتان آوردیم.

جمع بندی نهایی برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور تجربی

اگر می‌خواهید چگونگی روش برنامه ریزی و مطالعه را بیاموزید و در مسیر موفقیت و جزء قبولی های کنکور سراسری امسال قرار بگیرید، مهارت‌هایی وجود دارد که باید آنها را بیاموزید و ما با بهره گیری از تجربیات چند ساله ی مشاوره کنکور و تجربیات رتبه های برتر کنکور برای شما برنامه ویژه ای در نظر داریم. مطمئنیم که با به کار گیری روش های مطالعه دروس، آسان‌تر از آن چیزی که فکر می‌کردید،‌ در مسیر تلاش برای موفقیت در کنکور قرار خواهید گرفت.


منبع : http://p30konkur.emyspot.com/blog/-/barname-rizi.html